Suunnittelija Daniel Rabaneda

Vain 26 vuotias Daniel Rabaneda yhdistää työssään perinteet ja innovaation.  Hän loi vuonna 2010 Rabaneda brändin ja jätti jälkensä muodin catwalkeille. 

Moderni espanjalainen Couture mestari, Rabaneda kertoo joitakin salaisuuksia työtavoistaa jotka perustuu laatutuotteiden suunnitteluun, jossa toteutuu intohimo ja henkilökohtainen palvelu yhtä tärkeinä kuin ne olivat vanhoissa ateljeissa suuren muodin mestareiden käsissä.


Milloin päätit urastasi muodin parissa?Se oli aina mielessäni, mutta olen kotoisin pienestä kylästä nimeltään Marchena, Sevillassa ja en ollut tarpeeksi rohkea ottamaan askelta eteenpäin. Olen aina tuntenut vetoa suunnitteluun ja Coutureen, mutta vasta Madridissa tajusin, että voisin tehdä omat päätökseni ja vaihtaa uraa. Opiskelin journalismia tuolloin ja olin työskennellyt tv-tuottajana.Vuonna 2008 aloin opiskella julkisen sektorin koulussa taidetta. Se oli oma päätös ja riskialtis, mutta se on tuottanut tuloksia.


Onko Rabaneda sekoitus perinteistä käsityötaitoa ja innovaatioiden tulosta?Olen vakuuttunut, että on. Haluan sanoa, että se mitä teen on couturea, mutta se ei ole samanlaista  jota nähdään näyttävien mallien päällä punaisella matolla. Näen couturen enemmänkin ready-to-wear tyylisenä, mutta hyvin tehtyinä vaatteina, koska käsityöläisen kosketus on kaikessa mitä minun kokoelmistani löytyy. Haluan pitää Couture perinteet ja sekoittaa innovaatioita malleihin ja kankaisiin joita käytän. Mutta en halua laiminlyödä suuntauksien ulottuvuutta, joka on käsi kädessä laadun ja hienon ammattitaidon kanssa.


Miten määritellään Rabaneda brändi?Rabaneda on merkki täynnä väriä ja ristiriitoja: siinä näkyy Sevillan vaikutus. Se mistä muodissa on kyse, saa ihmiset onnelliseksi ja antaa heille mahdollisuuden unelmoida.Rabaneda etsii aina tasapainoa catwalk shown, innovaation ja puettavuuden saralla muodissa. Mielestäni paras tapa kommunikoida on, että se miten ihmiset näkevät sen kaduilla. Ei ole parempaa markkinointikampanja kuin puiskaradio.Haluan antaa henkilökohtaista palvelua ja voida luoda vaatesuunnittelua tietyn henkilön mielen mukaan. Sitähän minä teen Studioissani Madridissa ja Sevillassa. Minulle se on tärkeää, että vaatteet eivät menetä persoonallisuutta.


Tutustu Daniel Rabanedan tuotantoon täältä

Popular Posts