Rakkautta ensi silmäyksellä couture by Ion Fiz


Kun vuosikymmenen ruorissa pysytellyt Ion Fiz on muuttanut nimensä superlatiiviksi: "Fizissimo" määritellään tyyli nyt upean asiantuntemuksen, suunnittelun ja haute couture tekniikoin. Nyt Espanjalainen suunnittelija juhlii äskettäin avattua työpajaa Madridissa ja uuden linjan nahkatuotteita, Iphigenia, Ionin Fiz. Ja tämä on vasta alkua. Hänen on määrä aloittaa maailmanlaajuinen verkkokauppa huhtikuun lopussa, sekä etsiä laajentumis mahdollisuuksia Aasiaan ja Yhdysvaltoihin.




-Ion Fiz on muotia hänen geeneistään. Olitko pikkuvanha lahjakkuus? Mitä isoäitisi opetti sinulle?En tiedä olinko pikkuvanha, mutta se on totta, että jo hyvin nuorena, siitä lähtien olen ollut kiinnostunut couturesta. Vartuin äidinäitini, Marien ompelimossa. Hän opetti minulle kaiken mitä tulee tietää ompelusta: ompelua käsin, laskosten tasaista tekemistä mekkoihin, viimeistellyt kaulukset, räätälöidä vaatteita asiakkaalle ... Everything!


-Miten aloitit?Aloitin rakkaan mummon työpajassa, ja sitten työskentelin kymmenen vuotta Tailor Shop Bilbaon pisteessä, kun olin lopettanut yliopistossa. Aloitin oppipoikana, ja he opettivat minulle miestenvaatteiden suunnittelun kuviot, miten ommella V -kaulaaukko ja välivuoria, takin rakentaminen ... Sitten rekisteröidyin Baskimaan Fashion Design Schooliin, jossa olen opiskellut Miriam Ocarizin kanssa. Heti kun lopetin siellä, aloin työskennellä suunnittelijana, kunnes menin työskentelemään maestro, Manuel Pertegazin kanssa, jolle olen suunnitellut naistenvaatteiden kokoelmat kaksi vuotta.


-Sitten lähti oman yrityksen perustaminen?Kyllä, vuonna 2002 olen luonut oman etiketin "Ion Fiz" ja esittelin ensimmäisen kokoelman osana ModaFAD kilpailua nuorille suunnittelijoille, missä minulle annettiin palkinto luokassa "paras kokoelma". Syyskuussa 2003 näyttäydyin ensimmäistä kertaa Pasarela Cibelesissa, joka nyt tunnetaan Mercedes-Benz Fashion Weekinä (MBFW). Vuotta myöhemmin sain L'Oréal Paris-palkinnon "paras suunnittelija", ja sen jälkeen olen kuuden kuukauden välein näyttänyt kaikki minun kokoelmani Madridissa.

 
-Media on viitannut siihen, että olet kauhukakara ja Manuel Pertegazin perillinen tässä. Mitä nämä kuvaukset merkitsevät sinulle? 

Ne ovat ihanan mairittelevia ja olen hyvin ylpeä työni aikaan saannoksista viimeisen yhdentoista vuoden ajalta. Kunnioitan herra Pertegazia ja se oli etuoikeus suunnitella hänen haute couture talossaan. Olen erittäin tyytyväinen siihen, mitä olen oppinut, luonut ja saanut aikaan.

Popular Posts