Top 10 Suosituimmat Brändit 2016





Nykyään jotta tuotemerkit olisivat suosittuja, niillä on oltava niiden sosiaalisen median osaaminen kunnossa. Brandien täytyy valloittaa Instagram, jakaa tarinoita Snapchatissä, Facebookissa ja varmistaa niiden Tweettien sisältö saada retweeted laajasti ulottuville. Useat globaalit nykymuotimerkit voittavat sosiaalisen median areenan tällä hetkellä - merkit voivat helposti menettää suosiotaan yhden väärän kuvan tai hashtagin ansiosta ja putoavat niiden armosta listoilla alaspäin.
 



Nyt päivitetään 2016 lista, FashionUnitedin analyytikot ovat laskeneet kunkin vaatemerkin suosiota ottamalla huomioon niiden sosiaalisen median seuraajien määrän Instagramissa, Facebookissa, Twitterussö ja pinterestissä sekä Instagramissa käyttäen hashtageja.



Jotta voidaan laskea uuden brändin suosio ranking H1 2016 listalla FashionUnited muutti kaavaa heijastaen tiettyjä sosiaalisen median kanavia jotka on asiakkaiden ulottuvilla. Instagram on ohittanut Facebookin tärkeimpänä sosiaalisen median kanavana. 

Kuitenkin, huolimatta muutoksista laskelmissa oli yksi merkki, joka säilyttää uskomattoman otteen kuluttajille: Nike. USA urheiluvaate brändi on pysynyt suosituimpana merkkinä sosiaalisessa mediassa- Nike onnistui myös kaksinkertaistamaan Instagram seuraajien määrän 30.000.000 - 79.000.000.

Saksalainen urheiluvaate brändi Adidas näki myös Instagramin seuraajien kasvavan huomattavasti joulukuusta 2015 ylöspäin 24,7 miljoonasta seuraajasta 35,2 milj seuraajaan kesäkuuhun 2016 mennessä. Lisäksi Adidas Yeezy kengät ja Stan Smiths auttoivat Adidaksen suosiota, minkä vuoksi brändi on nyt sijalla 2. Toinen merkki, joka nousi luettelossa nopeaa vauhtia sen Instagram seuraajissa oli Victorian Secret, joka sai Instagram seuraajia voitokkaasti 14,4 miljoonan seuraajan verran viimeisten 6 kuukauden aikana. 

Luxury tuotemerkit ovat yleistyneet kuluttajien keskuudessa viimeisen 6 kuukauden aikana ja top 10 koostuu nyt 6 luksusbrandistä verrattuna viime joulukuuhun. Italialainen muotitalo Prada nostatti eniten suosiotaan ensimmäisellä puoliskolla 2016 se kapusi 13. sijalta jossa oli joulukuussa 2015, ja siirtyi 9. sijalle saaden 2,5 miljoonaa Instagram seuraajaa 6 kuukauden aikana. Muita Luksusbrandejä joita luetteloon sisältyy ovat Chanel 4. sijalla, jota seurasi Dior 5., Gucci 6., Louis Vuitton 7. (ylös 10) ja Burberry 8. paikallaan. 

Espanjan nopeasti kasvava muotiketju Zara oli yksi pudonneista merkeistä viimeisten 6 kuukauden aikana, ja Converse.  Zara oli toinen joulukuussa, 2015 ja vasta 10. sijalla kesäkuussa 2016, kun taas Converse, joka aiemmin oli kuudes, jäi pois top 10:stä.  



















 

Popular Posts