Haastattelussa Sara Coleman

Sara Coleman on yksi uuden sukupolven nuorista muotisuunnittelijoista joista nyt nähdään ensimmäisiä menestyksen hedelmiä catwalkilla. Perinne on keskeinen osa hänen mallejaan, joissa pääpaino on kuvion suunnittelussa. Luonto on inspiraation lähteenä monipuolinen, orgaaninen muoti onkin suunnittelijan tavoitteena, joka haluaa olla erilainen olematta dramaattinen.
Sara on juuri esittänyt "Stellar Geometry" kokoelmansa joka on hänen kolmas kokoelma, viimeisimmässä Mercedes Benz Fashion Week showssa Madridissa.
Sinä aloitit opiskelun laki ja taidehistoria opintojen parissa. Mikä toi sinut muodin pariin?


Aloitin opiskelun, mutta tiesin heti, ettei ne ole minulle sopivia. Olen aina ollut enemmän tunnepohjainen kuvataiteen katsoja ja tiesin, että minulla oli joitakin kykyjä siihen suuntaan muodin saralla. En vain tiennyt miten kanavoida sitä. Aloin opiskella kuvataiteen alaa, vaatesuunnittelua ja olin täysin koukussa siihen välittömästi. Se todella tuntui omalta minulle ja se oli erinomainen tilaisuus kehittää omaa luovuuttaan.
Mutta se ei päättynyt tähän. Sinulla on erittäin hyvä koulutus.


Kyllä. Kun teen jotain, haluan tehdä sen hyvin, ja koulutus on olennainen osa sitä. Kun päätin aloittaa suunnittelun opinnot, menin töihin malli suunnittelijaksi. Tajusin, ettei voi olla hyvä suunnittelija, jos et tiedä miten tuotannon kuviot toimivat.Suoritin maisterin tutkinnon muodin liikkeenjohdon saralla ja menin Central Saint Martinsille harjoittelijaksi.
Olet työskennellyt Roberto Verinossa?


Kyllä, siellä minä tein harjoittelua jonkin aikaa. En toiminut suunnittelutiimissä vaan opiskelin rinnalle mallitekijäksi, mallintajaksi. Olen oppinut paljon prosessista.
Ja miten sitten Sara Coleman kokoelma syntyi?


Sara Coleman syntyi vuonna 2007, kun olin opettanut suunnittelua koulussa. Aloitin esitellä omia kokoelmia EGO Cibelesissä (nuorten suunnittelijoiden foorumissa) Sara Coleman nimellä. Oikea nimeni on Sara Martínez Pérez Coleman.


Tajusin että töilleni oli kysyntää vuonna 2010 päätin ottaa ratkaisevan askelen ja luoda myyntiverkoston. Tulevina vuosina testään edelleen kokoelmia. En halua käynnistää yritystä tietämättä mitä odottaa. Tykkään ottaa asiat askel kerrallaan.

Popular Posts