Mestari suutari Paco Gil

On usein sanottu, että olen paljon enemmän kuin suunnittelija. Näin kuvaili itseään kenkä suunnittelija Paco Gil.

Hän on kotoisin Eldasta, Alicanten maakunnasta. Missä jalkine suunnittelija on luonut vankan yhtiön juuret. Monipuolisuus, eleganssi, innovaatio, perinne määrittelee suunnittelijan joka ilmaisee itseään aina sujuvasti, ei koskaan jumitu sanoihin.


Tämä on tarina suunnittelijasta, joka on tehnyt jalkineita vuodesta 1960:


Mistä sait kutsumuksesi ryhtyä suunnittelijaksi?Kutsumus lähti liikkelle jo kun olin lapsi. Synnyin Eldassa joka on aina ollut suorassa yhteydessä maailman jalkinemuotiin. 

 
Milloin se oli?Paco Gil -yritys luotiin vuonna 1982, vaikka olen työskennellyt jalkineiden parissa 1960-luvulta lähtien. Koko elämäni on omistettu sille.


Miksi haluat luoda oman tuotemerkin?Vuosien mittaan olen oppinut kaikki prosessit niin kaupan kuin henkilöstön kanssa. Olosuhteet johtivat minut perustamaan oman yrityksen, mutta täytyy myöntää, etten olen yksin: minulla on kolme kumppania: veljeni Juan Carlos Gil, hyvä ystäväni Rafael Gomez ja minä.


Paco Gil liittyy vahvasti Eldan kaupunkiin. Miten se on vaikuttanut yhtiöön?Yhtiömme on hyvin kosmopoliittinen ja olemme aina matkalla jossain, jotta voimme pysyä mukana uusimmissa trendeissä, oppimaan ja etsimään inspiraatiota. Mutta Paco Gil on hyvin perinteinen yritys ja kaikki ovat paikallisia asiantuntijoita Eldasta, jotka ovat viettäneet koko elämänsä työskennellen tehtaissa ja työpajoissa jalkineiden parissa.

 
Olet täysin itseoppinut. Miten pääsit näin pitkälle?Kuten elämä, se vaatii paljon kovaa työtä ja omistautumista, alkaen pohjasta ja luoden uraa ja omaa tietä ylöspäin. Niin opin kaiken suunnittelusta, valmistuksesta ja myynti prosessista. Monet suunnittelijat vain suunnittelevat, joten he eivät tiedä, että on olemassa joitakin asioita, jotka ovat teknisesti mahdoton tehdä. Olet parempi silloin, jos tunnet hyvin jokaisen suunnittelun ja valmistuksen tekniikan, jotka kuuluvat kengän valmistukseen.



     http://www.pacogil.com/

Popular Posts