50 vuoden ajan kenkiä Menburilta

Juuri yhdysvalloissa avaamassa oleva, naisten kenkä brändi, joka toimii yli 80 maassa ympäri maailmaa tavoittelee uusia markkinoita jo Aasiassa, Lähi-idässä ja Latinalaisessa Amerikassa. 

Menburin vienti johtaja Ángel Romero kertoi yrityksen etenemissuunnitelmista:


Kuinka kaikki alkoi?Vuonna 1967 Granadassa Francisco Mena alkoi tehdä nahkatavaraa paikallisille markkinoille. 80-luvun lopulla, hän esitteli uusia tuotteita, etenkin jalkineita, joka poiki yrityksen maailmanlaajuiseen kasvuun.


Mikä sai sinut uskaltamaan lähteä mukaan jalkineiden suunnitteluun ja tuotantoon Granadan alueella, jolla ei ole perinteitä alalla?
 Ihmiset ovat aina yllättyneitä siitä, että olemme perustaneet liiketoimintamme Granadaan joka, kuten sanoit, ei omannut aikaisempaa jalkine perinnettä. Mutta yritys näki potentiaalia markkinarakoa morsiammien ja erikoistilaisuuksien kengille, ja valmistauduimme toimimaan uudella linjalla kunnes olemme saavuttaneet, sen mitä olemme tänään: johtava yritys tällä segmentillä.Meille se oli looginen askel, jota toteutettiin asteittain 90-luvun alusta lähtien. Aluksi se oli vain kymmenkunta mallia kokoelmaa kohti. Nyt esittelemme yli 200 mallia kaudessa.

Kuka on teidän tyypillinen asiakkaanne?

 Hän on nainen, n. 30-45 vuotias. Hän on tulotasoltaan keskiluokkaa ja on innostunut muodin virtauksista ja uusista suuntauksista.

Kerro suunnittelutiimistänne. Miten kokoelmat tulevat todeksi?

 Granadassa meidän Design Centerissä on seitsemän hengen joukkue, joka matkustaa ympäri maailmaa etsimässä suuntauksia, osallistuu catwalkeille, katsoo blogeja, sosiaalisia verkostoja ja niin edelleen. Kun ensimmäiset piirustukset saadaan hyväksytyksi, prototyypit koostetaan, niitä säädetään ja kokeillaan erilaisia ​​koristeita ja materiaaleja. Seuraava vaihe on valmistaa näytteet, jotka sitten menevät messuille ja yksityisnäyttelyihin.

Kuinka monta eri tuoteryhmää on?

 Menbur on monipuolinen valikoimaltaan mukautuen eri markkinarakoihin. Tällä hetkellä meillä on Essence Menbur, Menbur, Menbur 1967, Menbur Novia (Morsiamen kengät) ja Menbur Nahka. Mutta ne kaikki jakavat tämän Menbur tyylin: ainutlaatuinen ja erityinen kenkä joka ei jätä ketään kylmäksi.

Kuinka tärkeitä ovat morsiamen jalkineet kokoelmassanne?

 Niiden merkitys on kasvanut kausi toisensa jälkeen. Meillä on nyt noin 80 erilaista mallia, joten se on yksi laajimmista kokoelmista kaikkialla maailmassa. Sen osuus on 20% liikevaihdosta.

Entä miesten tai lasten kengät?

 Se ei ole meidän suunnitelmissa. Tavoitteenamme on keskittyä siihen, mitä osaamme parhaiten, eli
naisten juhlakenkiin.

Popular Posts